Categorie: Circulaire activiteiten | Gepubliceerd: 11 september 2018

Campagne 'Ik recycle blik' de grens over

Stichting Kringloop Blik en Albert Heijn lanceren de 'Ik recycle blik' campagne dit jaar ook in Vlaanderen. Doel van de campagne: consumenten bedanken voor hun recyclinginspanningen.

Fotolia_111520236_S.jpgBlik is eindeloos recyclebaar, met behoud van kwaliteit.
Foto: pixelrobot - stock.adobe.com

Elke winkel van Albert Heijn krijgt de mogelijk om tijdens de campagne een ‘Ik recycle blik’ fiets weg te geven. Deze fiets is gemaakt van gerecycled blik. Consumenten die twee actieproducten kopen maken kans op één van de 950 fietsen die de Stichting Kringloop Blik en Albert Heijn weggeven.

Aan de campagne wordt ruchtbaarheid gegeven in de winkels, in de AH Bonus folder, op Allerhande.nl en in de Bonusmailing aan klanten. Eind september worden de winnaars bekend gemaakt.

Werd de campagne vorig jaar nog alleen in Nederland georganiseerd, dit jaar sluit ook Vlaanderen aan. “De klant die producten in blik koopt, maakt een duurzame keuze”, zegt Vera Ortmanns van Stichting Kringloop Blik over de boodschap van de campagne. “Blik is namelijk niet alleen kampioen recycling, maar is ook nog eens eindeloos recyclebaar, met behoud van kwaliteit.”

Blik is in Europa de meest gerecylede verpakking met in Nederland een percentage van 95 procent en in België maar liefst 98 procent. Consumenten kunnen blik eenvoudig recyclen door het bij het restafval of pmd weg te gooien. Het gebruikte blik wordt omgesmolten en daarna weer verwerkt bij de productie van nieuw staal en aluminium. Blik kan opnieuw een blikverpakking worden, maar ook onderdeel van een auto, fiets of mobiele telefoon.