Categorie: Bedrijven | Gepubliceerd: 15 november 2018

Attero hoopt op duurzamer en innovatiever imago

Binnenkort peilt Attero in welke mate klanten tevreden zijn over de dienstverlening en producten van het bedrijf.

1e paal granulaatfabriek Attero.jpgJoop Engelen, plantmanager van de Attero locaties Wijster en Groningen, slaat in 2017 symbolisch de eerste paal van de granulaatfabriek in de grond.

Het klanttevredenheidsonderzoek, dat wordt uitgevoerd door het bureau Integron, volgt op een eerder onderzoek uit 2016. Toen bleek dat klanten Attero beschouwen als een professionele organisatie die staat voor betrouwbaarheid en veiligheid. Met betrekking tot de kerncompetenties innovatie en duurzaamheid was Attero in de ogen van de klant op dat moment echter minder zichtbaar.

Attero hoopt dat uit het nieuwe onderzoek komt dat dit veranderd is. Het bedrijf heeft naar eigen zeggen veel energie gestoken in het beter zichtbaar maken van doorgevoerde innovaties en duurzame ontwikkelingen. Zo ontwikkelde het onder andere een nieuwe website, maakte het verschillende filmpjes over innovatieve projecten en organiseerde het evenementen om klanten mee te nemen in de nieuwste ontwikkelingen.  

Innovaties

Het afval- en energiebedrijf investeerde de afgelopen jaar meer dan 200 miljoen euro in innovaties. Hiermee wist het de eigen CO2-impact naar eigen zeggen met 60 procent te reduceren. Recente voorbeelden van duurzame projecten zijn onder andere de nieuwe stoomturbine in Moerdijk en investeringen in de PSP- en PRP-installatie voor kunststofsortering en recycling. 

Meer weten over Attero BV?

» Bekijk de profielpagina op AfvalOnline of ga direct naar de website