Categorie: Bedrijven | Gepubliceerd: 11 maart 2016

Integron prijst klantbeleving Van Gansewinkel voor zesde maal

Van Gansewinkel kwam bij de jaarlijkse inventarisatie van het onderzoeksbureau als beste uit de bus in de categorie professionele dienstverlening.

Integron inventariseert jaarlijks de klanttevredenheidscijfers van ruim 1.000 Nederlandse en Belgische bedrijven. Naast Van Gansewinkel, behoren ook Suez (Sita), Shanks Nederland en Avalex tot de klanten van het bureau dat zich specialiseert in het onderzoeken van de tevredenheid van klanten en medewerkers.

Het is de zesde keer dat Van Gansewinkel de Klant Beleving Award heeft gewonnen van Integron. De laatste keer was in 2013, toen Van Gansewinkel scoorde met een 8,2. Dat is toch nog iets verbeterd in 2015: klanten waardeerden Van Gansewinkel met gemiddeld een 8,4, vooral door een verbeterde score op de pijlers accountmanagement, facturatie en betrouwbaarheid van dienstverlening.

Moeilijk te verslaan

Volgens een woordvoerder van Integron doet Van Gansewinkel veel aan het optimaliseren van de klanttevredenheid en is het daarom moeilijk voor andere bedrijven om het bedrijf te verslaan. Andere genomineerden voor de prijs in de categorie professionele dienstverleing waren de Theo Pouw Groep en Essentium. Overigens zijn er meer organisaties die de award meermalen en op rij winnen. De ANWB won de prijs voor de facility beleving voor de vijfde maal. Alleen de klanten van Integron kunnen aan de Award meedoen.

In het klanttevredenheidsonderzoek onderzoekt Integron de tevredenheid van klanten op diverse pijlers. Op het gebied van 'Accountmanagement' behaalde Van Gansewinkel in 2015 een 8,7 (2014: 8,5), de hoogste score op dit thema sinds de afvalverwerker gestart is met het onderzoeken van de klantwaardering. 'Dienstverlening in het Algemeen' kreeg een 8,6 (2014: 8,5). Op de pijler 'Algemene Tevredenheid en Loyaliteit' wist Van Gansewinkel dezelfde hoge score (8,4) als afgelopen jaar te behouden.

"Wij opereren zo dicht mogelijk bij de klant en hebben onze organisatie daar in het afgelopen jaar op aangepast”, aldus Geert Glimmerveen, Directeur van Van Gansewinkel Nederland: "Onze collega’s werken als lokale ambassadeurs in de regio, waarbij zij intensief contact onderhouden met onze klanten. Dat heeft zich vertaald in een hogere score op accountmanagement. Met deze transitie achter de rug zijn we daar uiteraard extra trots op!"

 

Meer weten over Renewi Nederland BV?

» Bekijk de profielpagina op AfvalOnline of ga direct naar de website