Categorie: communicatie | Gepubliceerd: 03 september 2018

BN'ers ondersteunen Europese Batterijenweek

Tijdens de Europese Batterij Recycle Week start Stibat een jongerencampagne met verschillende bekende Nederlanders, waaronder Lieke van Lexmond en verschillende 'influencers'.

Fotolia_35362033_S.jpgMet het inleveren van batterijen kan een reischecque verdiend worden.
Foto: djama - Fotolia

Een batterij bevat schadelijke stoffen én waardevolle metalen. Die schadelijke stoffen horen niet in het milieu en de waardevolle metalen kunnen opnieuw gebruikt worden dankzij gescheiden inzameling en recycling. Om die boodschap extra kracht bij te zetten, presenteert Eucobat in samenwerking met Stibat de Europese Batterij Recycle Week: een jaarlijks terugkerend evenement compleet in het teken van batterijeninzameling en -recycling. Eucobat is de koepel van Europese batterijenorganisaties.

Stibat start dit jaar een grote (online) campagne gericht op jongeren, een doelgroep die vaak niet bezig is met het gescheiden inleveren van batterijen. Hieraan werken BN’ers mee als Lieke van Lexmond, Sam Feldt en influencers als Kalvijn, Kaj van der Ree en Cynthia Schultz. Het verwachte bereik: zo’n 1 miljoen mensen.

De Europese Batterij Recycle Week loopt van 3 tot en met 9 september. Door mee te doen aan de inzamelactie ‘Lege batterijen? Lever ze in en WIN!’ maken mensen die batterijen inleveren kans op reischeques van 500 euro en 1.000 euro en Pluim cadeaubonnen van 25 euro.

Meer weten over Stibat?

» Bekijk de profielpagina op AfvalOnline of ga direct naar de website